Hoe presenteer je je als schildersbedrijf online? Hoe laat je de indruk achter dat je als bedrijf écht voor kwaliteit en inhoud staat, want dat roept tegenwoordig iedereen.

Dat was de vraag die centraal stond bij de realisatie van de nieuwe website. Er wordt door Hetteling Schilders al jaren uitsluitend gebruik gemaakt van foto’s van de professionele fotograaf René Kempes die gedurende het jaar veel op pad gaat om de mooiste, door ons geschilderde panden vast te leggen. Wij denken namelijk dat de visueel ingestelde mens juist bij schilderwerk wil “zien” wat wij doen.

Veel klanten vonden de website al mooi en duidelijk, en deze converteerde ook prima. Vrijwel dagelijks ontvingen wij nieuwe aanvragen voor schilderwerk of een meerjarig onderhoudsplan.

Speerpunten

In onze nieuwe website hebben wij ingezet op de volgende speerpunten:

  • Frisse uitstraling. In 2018 hebben wij onze volledige showroom gereviseerd. Kort daarvoor ons logo. Daar moest ook een nieuwe online uiting bij. De showroom is in veel donkere kleuren uitgevoerd, inspelend op de trends voor de toekomst. Anderzijds is het bedrijfslogo nog steeds erg fris en zijn de andere uitingen van Hetteling Schilders ook wit georiënteerd. Daarom kozen we voor een zeer schone witte lay-out waar in de foto’s optimaal tot hun recht komen.
  • Meer overzicht. We hebben de pagina’s onderverdeeld in slechts enkele kopjes. Als je niet kunt vinden wat je zoekt, gebruik dan de nieuwe zoekfunctie rechts bovenin.
  • Waarde. Meer focus op waardevolle content voor onze bezoekers. We hebben zo veel te vertellen. Er speelt zo veel in de markt. Vandaar de blogsectie ‘Over ons vak‘.
  • Sociale interactie. De sociale interactie ontbrak nog in de vorige website. Het is nu mogelijk op blogs te reageren en ook gaan er testimonials van onze schilders en klanten geplaatst worden. We hebben er bewust voor gekozen nog niet actief te zijn op platformen zoals Facebook. Activiteit op social media past naar onze mening niet bij Hetteling Schilders als bedrijf.

Opmerkingen zijn welkom! Gebruik de commentaar-functie (er is een redactionele controle) of stuur een berichtje via het contactformulier. Dat stellen we op prijs!